Znalezione wyniki: 3

Wróć

Re: Wybory prezydenckie 2020 !!!

Co ma mieszkanie nad morzem do posiadania wiedzy o stoczniach?
To ma do siebie, że jesteś blisko ludzi z branży i wiesz co w trawie piszczy, a nie wszystko czerpiesz z internetu z uprawianiem na nim seksu włącznie. To i to czerpie się W ŻYCIU, Get a Life, mate :D

Nie mieliśmy żadnych szans konkurować z silniejszym niemieckim przemysłem stoczniowym*
Tak? :) Co Ty nie powiesz? Udowodnij mi to jakoś...wklej coś z internetu. Jak stocznia o taniej sile roboczej może nie mieć szans ze stoczniami zachodnimi? Masz te swoje zasrane niemieckie stocznie..oczywiście, najpierw trzeba było ujebać nasze: http://radioszczecin.pl/1,90549,region&dtx=&szukaj=&go=morelist&s=660? Przy zielonym świetle Brukseli...i nie muszę dodawać, że ów stocznie działają...do dzisiaj :] A tu nasz człowiek tak lobbuje dla Polski https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/422519,tusk-w-stralsund-dowiaduje-sie-jak-niemcy-ratuja-swoje-stocznie

Takie rzeczy jak kolej czy stocznie to strategiczne punkty państwa i powinno się wszysto zrobić aby ratować, to nie jakiś tam węgiel, a nie upierdolić lekką ręka bez odwoływania się. Wystarczy patrzeć i brać przykład z Zachodu jak kombinują na lewo i prawo.

stara się dywersyfikować produkcję i nakierowywać ją na inne tory: budowa platform wiertniczych, dźwigów morskich i wodnych turbin wiatrowych dzięki czemu ledwo dycha ale dycha
Widzisz, nawet nie wiesz, że dokładnie tak krobimy i to właśnie w stoczniach,..ale skąd może to wiedzieć chłopak z Mielca :)

Polska globalnym liderem w produkcji fundamentów dla morskich wiatraków . Według Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej (European Wind Energy Association – EWEA), w ciągu zaledwie ostatnich 5 lat w Polsce powstało 8 tys. miejsc pracy w firmach związanych z sektorem wiatrowym. Te miejsca pracy zlokalizowane są głównie na północy kraju – w tym w stoczniach w Gdyni, Gdańsku i Szczecinie. Polskie firmy zdominowały produkcję fundamentów pod morskie elektrownie wiatrowe.
autor: Mr. Bungle
12 maja 2020, 15:20
 
Przejdź do forum
Przejdź do tematu

Re: Wybory prezydenckie 2020 !!!

Akurat promy na Baltyku maja sie calkiem niezle, moze ruch turystycznytam troche siadl ale transport towarowy smiga az milo. Generalnie wiec rozbudowa polskiej floty promowej byla nieglupim pomyslem. No i oczywisci nasz progospadarczy rzad takie ogromne plany mial, tyle ze wyszlo jak zawsze, na obiecankach sie skonczylo.
Zeby Hard nie mial watpliwosci co do zrodla... prosto ze stron rzadowych: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska/przedstawiono-stan-prac-nad-promem-dla-pb-minister-grobarczyk-dla-rzadu-najwazniejsza-jest-odbudowa-przemyslu-stoczniowego
Zgodnie z zapowiedziami na poczatku przyszlego roku bedziemy miec wspanialy nowy polski prom :good3: tylko sie musza chlopaki pospieszyc bo nadal stocznia jest na etapie stępki... :biggrin:

Troche siedze w tym temacie zawodowo i powiem ze statkow buduje sie calkiem sporo. Firma w ktorej pracuje zamowila 7 nowych sporych jednostek w ciagu ostatnich 3 lat. Najczesciej wyglada to tak ze kadlub buduje sie tam gdzie dadza najlepsza oferte a wyposazenie jest juz pozniej montowane w No. Z tego co pamietam w przetargach niemal zawsze uczestnicza polskie stocznie. Niestety zawsze przegrywaja cenowo... dajac oferty nawet do 30% drozsze od innych. Generalnie ostatnio budujemy w Turcji, Hiszpani... ostatnie dwie duzo wieksze jednostki to Chiny i Korea. Generalnie cokolwiek gigantycznego, lacznie z jakimis konstrukcjami pelnomorskimi typu platformy to Polska moze zapomniec, nawet nie mamy gdzie i czym tego robic... Korea i Chiny maja tak potezne stocznie ze sa w stanie wybudowac wszystko, stosunkowo szybko i za najlepsza cene.
W Polsce robi sie chyba jeszcze jakies remonty, ale tutaj tez jest pewnien maly problem, bo dobrzy spawacze okretowi zarabiaja na zachodzie tak dobre pieniadze ze w Polandii nie chce im sie pracowac...
Z ciekawostek to Polska ma spory udzial w produkcji luksusowych jachtow motorowych, ale to prywatne firmy ktorym rzad na szczescie nie "pomaga". Mozna powiedziec ze technologie laminatu mamy obtrzaskana..szkoda ze caly osprzet a wiec zaawansowana technologia to juz nie my.
autor: komin
12 maja 2020, 15:59
 
Przejdź do forum
Przejdź do tematu

Wzruszające przemówienie 100-letniego Powstańca Warszawskieg

Myślę, że czasem warto posłuchać takich treści;)

Zbigniew Ścibor-Rylski (1917 - 2018)

autor: msn
08 lis 2020, 06:02
 
Przejdź do forum
Przejdź do tematu